woensdag 17 januari 2018

KPN verbetert financiële prestaties

In het derde kwartaal van 2016 heeft KPN de financiële prestaties verbeterd dankzij kostenbesparingen en redelijke commerciële resultaten in de consumentenmarkt, waar inmiddels meer dan 1 miljoen huishoudens een combinatie van vaste en mobiele diensten afneemt.

Het operationeel bedrijfsresultaat liet een stijging zien, van € 204 mln naar € 292 mln. Dit schrijft het bedrijf toe aan kostenbesparingen. In het derde kwartaal van 2016 steeg het aantal breedbandklanten per saldo met 6.000 en er kwamen per saldo 22.000 nieuwe interactieve tv-klanten bij. Bovendien werd Eredivisievoetbal één van de gratis zenderpakketten waaruit ‘KPN Compleet’-klanten kunnen kiezen.

KPN zag de omzet in het derde kwartaal wel afnemen met 2,5 procent tot € 1,72 mrd. Het bedrijf blijft het moeilijk hebben op de zakelijke markt. De groei van het aantal klanten op de consumentenmarkt werd tenietgedaan door een daling van de inkomsten op de zakelijke markt.

Bron: KPN/Broadcast Magazine

Bericht delen