Article header image

KPN komt met eigen content

Maandag heeft KPN een nieuwe stap aangekondigd in de tv-strategie: eigen Nederlandse content, alleen te bekijken door klanten. Een belangrijk wapenfeit wordt Brussel: een tv-serie, geschreven door Leon de Winter en geproduceerd door Endemol Shine Nederland.

Frank van der Post, lid van de Raad van Bestuur van KPN: “In partnership met vooraanstaande partijen gaan we Nederlandse programma’s maken die onze klanten iets extra’s bieden. Voor die eigen programma’s hoeven ze niet extra te betalen.”

De content komt beschikbaar op KPN iTV, iTV Online en later ook op de nieuwe dienst Play van KPN.

Brussel, waarvan de opnames nog moeten beginnen, zal in tien afleveringen van vijftig minuten in de tweede helft van 2016 te zien zijn. Naast deze serie gaat KPN vooral muziek en sport aanbieden. Hiertoe kondigt KPN partnerships met Mojo Concerts en Amsterdam Dance Event aan, waardoor registraties en behind the scenes van concerten en festivals beschikbaar komen.

Op sportgebied zijn er contacten met huidige en nieuwe partners over documentaires en programma’s rondom wedstrijden van grote en minder grote sporten. De KPN Goal Alert app wordt in samenwerking met de Eredivisie verder uitgebreid, onder meer met voor- en nabeschouwingen van de wedstrijden.

Bron: KPN/Broadcast Magazine

Bericht delen