Article header image

Just Media Group bestaat 15 jaar

Just Media Group haar 15-jarig jubileum. Het entertainmentbedrijf van Alex Wächtler en Eric de Groot is uitgegroeid tot een organisatie met acht entertainment gerelateerde entiteiten op het gebied van spellen, TV, (bioscoop)films- en series, (doe)boeken en theater.

Het jubileumjaar wordt gevierd met een line-up van nieuwe releases zoals het Jurassic World bordspel, een internationale tv-serie en een samenwerking met YouTuber Dylan Haegens in de vorm van een bioscoopfilm.

“We zijn enorm trots op waar we nu staan. Met eigen en aangekochte content weten we de markt te bedienen op het gebied van entertainment en staat in praktisch alle Nederlandse huishoudens minimaal één Just Media Group-product. Als independent speler zijn we flexibel. We kunnen snel inspringen op actualiteiten en trends en het is mooi om te zien dat dat zelfs buiten Europa wordt opgemerkt”, aldus CEO Eric de Groot. “We hebben dit jaar spellen verkocht in Australië, waarmee we de eerste stappen buiten Europa hebben gezet’, vult COO Alex Wächtler aan.

Na de distributie van home entertainment content onder het label Just Entertainment in 2003, werd in 2010 Bridge Entertainment toegevoegd aan het portfolio voor bioscoop- en VOD-activiteiten. In 2014 lanceerde het duo Just Games, waaronder zij spellen ontwikkelt en uitbrengt van veelal populaire formats zoals De Slimste Mens en Wie is de Mol.

Het entertainmentbedrijf bezit een grote collectie content voor volwassenen en kinderen. Naast succesvolle series en (bioscoop)films zoals Hartenstraat, Homies en Fashion Chicks, is Just Media Group onder andere co-producent van de populaire franchise Buurman & Buurman. In 2015 kocht het TV-zender Nostalgienet, gericht op de 50-plus markt en doopte deze om tot ONS. Recentelijk werd kinderboeken uitgeverij Memphis Belle te Amsterdam aan het portfolio toegevoegd.

Bron: Just Media Group/BM

Bericht delen