dinsdag 16 januari 2018

Jeroen Doucet naar Ex Machina Group

Jeroen Doucet is sinds maart directeur strategie- en conceptontwikkeling van Ex Machina. Als medeoprichter van deze nieuwe business unit adviseert hij zenders, producenten, adverteerders en operators over de inzet van second screen.

De afgelopen twaalf jaar was Doucet actief bij Station10, waarvan hij mede-oprichter is. Hij werkte hier als strategieconsultant voor onder andere Sanoma, NPO, RTL, SBS, KPN en Red Bull.

Jeroen Elfferich, directeur Ex Machina: “Doucet is een van de weinige mensen die in staat is gebleken succesvol strategieën te ontwikkelen voor verschillende soorten mediabedrijven. Hij voegt uitgebreide commercieel analytische ervaring toe aan ons sterke creatieve en technische team. Met zijn komst kunnen wij onze opdrachtgevers tot op directieniveau onderbouwd adviseren over de kansen die second screen biedt.”

Doucet gaat de de strategie- en conceptunit bij Ex Machina verder uitbouwen. Doucet: “Second screen is een cruciale ontwikkeling voor televisie. Het combineert het bereik en de impact van televisie met de kracht van individuele interactiviteit van digitale media. De samenwerking met Ex Machina stelt mij in staat om niet alleen het denkwerk te doen, maar ook meteen de realisatie. En dat is essentieel, zodat je ook ziet wat werkt en wat niet werkt. Ik kijk er ook zeer naar uit om wereldwijd te opereren, gebruik makend van het sterke internationale netwerk van Ex Machina.”

Bron: Ex Machina/Broadcast Magazine

Bericht delen