dinsdag 16 januari 2018

Hollands glorie op MIPTV

Doet Nederland er eigenlijk nog toe, als gids en belangrijk smaakmaker in de mondiale televisie-industrie? Het antwoord op die vraag na de 51e editie van MIPTV in Cannes luidt volmondig ‘ja’. In Broadcast Magazine 333 een uitgebreid verslag van het wel en wee op de jaarlijkse programmabeurs.

Als MIPTV één ding duidelijke maakte, was het dat Nederland nog steeds tot de mondiale televisietop behoort. Endemol, Talpa, Eyeworks en BlazHoffski (Warner), Blue Circle (FremantleMedia), IDTV (All3Media), Zodiak Nederland, Tuvalu (voorheen Sony, nu weer zelfstandig) schaken allemaal mee op het grote bord. En dan hebben we het nog niet eens over de topspelers zelf. Om er maar een paar te noemen, John de Mol, Ronald Goes, Dick de Rijk – de bedenker van Deal or No Deal sloot een exclusieve meerjarige co-development deal met FremantleMedia – en Taco Ketelaar, recentelijk aangesteld als Senior Vice President Prime Time Entertainment, Reality & Comedy bij SAT.1, behoren op hun terrein tot de invloedrijkste decision makers.

Pim Schmitz, CEO Talpa, maakte er geen geheim van dat de verkoop van (het kostbare) Utopia aan Duitsland mede te danken is aan het recente aantreden van Taco Ketelaar, die vier dagen per week in München verblijft. “Het was al heel lang een ambitie van mij om een keer bij een zender te werken, en dan ook nog eens in de Champions League in Duitsland.”

Ook de traditionele Holland Beach Party tijdens MIPTV komt ruimschoots in beeld in de aprileditie van Broadcast Magazine. Nog steeds geen abonnee? Klik hier en maak gebruik van de speciale abonneeactie!

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen