Article header image

Herinneringsminuut bekroond met SAN Accent

De Herinneringsminuut is door de jury van de SAN (Stichting Adverteerdersjury Nederland) bekroond met een communicatieprijs. De vakprijs is een bekroning voor campagnes die excelleren in consistentie, media-inzet en creatieve kwaliteit. Het initiatief is door Endemol en Reclamebureau Lemz ontwikkeld voor uitvaartorganisatie Yarden.

De Herinneringsminuut is bij meerdere vakjury’s in het oog gesprongen. Naast de SAN Award, is het initiatief beloond met een nominatie voor de ADCN Lampen en de Esprix. De herinneringsminuut is een eerbetoon aan de overledenen en bedoeld om bij te dragen aan het verwerkingsproces van nabestaanden. Robert ten Brink was afgelopen editie het gezicht van de minuut op tv.

Sinds twee jaar wordt de herinneringsminuut aan het einde van het jaar uitgezonden op Nederland 1, RTL 4, SBS 6 en de regionale omroepen. Zowel in 2009 als in 2010 stonden twee miljoen Nederlanders op 30 december een minuut stil bij hun overleden dierbaren.

De campagne is terug te kijken via www.herinneringsminuut.nl. Bezoekers van de site konden ten tijde van de campagne een symbolisch vlammetje ontsteken, voor een persoonlijke herdenking. Duizenden nabestaanden maakten reeds van deze mogelijkheid gebruik.

Bron: Endemol/Broadcast Magazine

Bericht delen