Article header image

Groei voor portfolio BrandDeli

BrandDeli heeft 2017 succesvol afgesloten. Als enige exploitant realiseerde BrandDeli een groei in marktaandeel van 8 procent in daytime en 12 procent in primetime. Er werden meerdere kijkcijferrecords gerealiseerd en kidszender Nickelodeon was wederom marktleider.

Allard Ruyl, CEO BrandDeli: “In 2017 zagen wij een groei in ‘eyeballs’ op de platformen in ons portfolio en daar zijn wij trots op. Dankzij een groeiende kijktijd naar onze merken verbetert onze concurrentiepositie en bieden wij een aantrekkelijker portfolio aan onze adverteerders.”
 
BrandDeli’s TV-zenders realiseerden in 2017 een primetime marktaandeel van 11,2 procent in de doelgroep 20-49 jaar, een groei van 12 procent ten opzichte van 2016. Over de hele dag bedroeg het marktaandeel 18,1 procent, wat een groei van 8 procent betekent.

Voor zes zenders uit het BrandDeli-pakket was 2017 een recordjaar: 24Kitchen, BBC First, Comedy Central, FOX Sports, ID en Spike behaalden afgelopen jaar het hoogste 20-49 marktaandeel ooit. Kidszender Nickelodeon behield – mede dankzij het succes van lokale producties zoals De Ludwigs – de marktleiderspositie met een marktaandeel van gemiddeld 18,0 procent in de jonge doelgroep 6-12 jaar.
 
Op programmaniveau waren er eveneens kijkcijferrecords. The Roast of Giel Beelen was met 714.000 kijkers het bestbekeken programma ooit op Comedy Central, FOX Sports 1 behaalde met 926.000 kijkers een kijkcijferrecord met de Eredivisiewedstrijd Ajax-PSV en op Eurosport trok de huldiging van Tom Dumoulin als winnaar van de Giro d’Italia 1 miljoen kijkers, het hoogste kijkersaantal ooit voor Eurosport.

Bron: BrandDeli/BM

Bericht delen