Article header image

Genomineerden Gouden Loeki 2012 bekend

Welke commercial is de beste van Nederland? Dat maakt Ruben Nicolai volgende week bekend. In RTL Boulevard onthulde hij donderdag alvast de vijf genomineerden voor de Gouden Loeki. Voor reclamemakers is de Gouden Loeki belangrijk. “Het is als een vervroegd kerstcadeautje. En het is de kroon op een heel jaar hard werken en goede ideeën bedenken”, vindt Ivo Roefs. Hij won drie keer de prijs met spotjes van Centraal Beheer Achmea.

Roefs signaleert de trend leedvermaak in reclames. “Inspelen op mensen die hun geld zijn kwijt geraakt. Dat dingen die anders zo normaal waren nu niet meer normaal zijn. Dat is herkenbaar voor veel Nederlanders. En een beetje leedvermaak, daar zijn we altijd wel een beetje dol op.”

De vijf finalisten zijn:

Ik ben geen vloerkleedje – Wereld Natuur Fonds
Koop geen Plofkip – Wakker Dier
Handen af van onze hulpverleners – SIRE
Lekker lang bellen – Telfort
John de Wolf – Ditzo

Arian Buurman, algemeen directeur Ster: “Ieder jaar komen er duizenden nieuwe commercials op de Nederlandse televisiezenders voorbij. Het is een fantastische prestatie om tussen al die commercials op te vallen, sympathie te verwerven en in de longlist van 36 genomineerden te komen. Het publiek heeft gesproken: de top 5 van 2012 is divers en ook dit jaar weer verrassend.”

De 5 commercials zijn te bekijken op Stergoudenloeki.nl. Hier staan ook de sms- en telefoonnummers. De opbrengst van alle stemmen die via telefoon en sms worden uitgebracht, doneert Ster aan de Serious Request-actie van 3FM.

Bron: RTL Boulevard/Broadcast Magazine

Bericht delen