Article header image

FCCE brengt Entertainment Experience naar China

Vrolijke gezichten bij René Mioch en Justus Verkerk tijdens MIPCOM in Cannes: hun FCCE krijgt serieus voet aan de grond in China, waar in maart 2013 een Entertainment Experience gepland staat.

Op de plek waar een jaar eerder de Nederlandse Entertainment Experience met Paul Verhoeven wereldkundig werd gemaakt, vond nu de contractondertekening voor de Chinese variant plaats. Met het bedrijf Trihelix uit Beijing is voor het eerst een joint venture gevormd, die onder de naam FCCE China op alle mogelijke fronten actief wil zijn.

FCCE China heeft voor de Entertainment Experience, de eerste user generated speelfilm, een contract gesloten met de Heilongjiang Longmedia Group uit Harbin, dat over talloze tv-kanalen beschikt en zo’n duizend werknemers in dienst houdt. Inclusief satellietcoverage heeft Heilongjiang naar verluidt een bereik van 750 miljoen mensen, van wie 500 miljoen in China.

Ook Mignon Huisman liep blij rond op MIPCOM. Huisman, verantwoordelijk voor de acquisitie van buitenlandse series voor de NPO, sprak van een “luilekkerland voor aankopers. Het is echt geweldig wat er qua series nu allemaal wordt geproduceerd.”

Meer over de Nederlandse ervaringen tijdens de programmabeurs in Cannes in de nieuwe editie van Broadcast Magazine.

Bron: Broadcast Magazine

Ga naar de video door op onderstaande afbeelding te klikken

Bericht delen