Fast Forward Amsterdam verder als HEUS.
vrijdag 10 juni 2022

Fast Forward Amsterdam verder als HEUS.

Fast Forward Amsterdam verandert de naam in HEUS. De productiemaatschappij, die volgend jaar tien jaar bestaat, gaat met deze nieuwe identiteit een volgende fase in en wil de commerciële tak een flinke impuls geven.

Fast Forward Amsterdam is bekend van succesvolle televisieprogramma’s als Homeward Bound, Drie Sterren Camping, Vrienden van Amstel en van het eerste televisieprogramma voor Omroep Zwart. Het bedrijf produceerde branded content voor Het Ministerie van Defensie, Nike, ABN Amro en het Eurovisie Songfestival.

Tim Toorman, regisseur en medeoprichter van HEUS: “Veel mensen kennen ons niet, maar ons werk wel. Van onze eigen formats Homeward Bound (in 2020 bij de laatste drie genomineerden voor de Gouden Televizier-Ring) of Drie Sterren Camping bijvoorbeeld. We regisseren niet alleen het verhaal, we regisseren óók de sfeer op de set, zodat iedereen zich op z’n gemak voelt. De beste verhalen zijn de verhalen die zichzelf zijn. Onze visie op het maken van content is anders dan 10 jaar geleden, ook daarom is het nu tijd voor een nieuwe naam.”

HEUS werkt met een dedicated team van makers en content-ontwikkelaars die programma’s en formats voor televisie en voor de streaming platforms creëren. Daarnaast werken zij ook aan documentaires, short-docs, online content en commerciële opdrachten.

Thomas Melgers, regisseur en medeoprichter van HEUS: “We hebben een speciale unit opgezet voor tv-formats, die kunnen we ook voor merken inzetten. We vinden de branded wereld een interessante, dynamische en uitdagende wereld om content voor te maken. Er wordt steeds meer korte, snelle branded content geproduceerd, maar steeds minder content die je écht wil zien – verhalen die echt zijn en waar de tijd voor is genomen. Als wij één ding geleerd hebben de afgelopen jaren is dat authenticiteit raakt. En daar ligt voor merken een grote kans, denken wij.”

“Wat nou als je het verhaal achter het merk of een product vertelt? Wat nou als je iets laat zien wat echt is en dus echt voelt? Maak een docu, vertel een long format verhaal of ontwikkel een langlopend format dat raakt. En haal daar vervolgens kortere content uit. Van social assets en promo’s tot een 30 seconden commercial. Dan heb je the best of both worlds. Kortom, wat wij voor televisie doen, willen we veel meer voor merken gaan doen.”

HEUS maakte recent het allereerste programma voor Omroep Zwart: Podium Zwart, waarop nieuw en ongezien talent een plek krijgt. Bas van Schellen, senior editor, colorist en de derde medeoprichter van HEUS: “Hiermee hebben we televisiegeschiedenis geschreven. En dat met een omroep met zo’n bijzondere missie. Dat dat samenviel met de geboorte van HEUS, voelde voor ons alsof het zo moest zijn! Wij komen het best tot ons recht als we verhalen op onze manier kunnen vertellen. We zien schoonheid in het alledaagse, kijken net even anders of langer naar situaties, naar mensen.”

Bron: HEUS./BM
Foto: Thomas Melgers, Bas van Schellen en Tim Toorman

Bericht delen