woensdag 17 januari 2018

Eurosport wordt 'Home of the Olympics'

Nieuwjaarsdag 2017 markeerde de start van een bijzondere periode voor Eurosport, dat vanaf dan de nieuwe thuisbasis is van de Olympische Spelen in Europa. In het nieuwe Olympische Spelen logo zijn Eurosport en de Olympische ringen verenigd. Ook is er een erepodium in te zien, dat symbool staat voor de sportprestaties.

Het logo is voor het eerst op 1 januari live op televisie tijdens de uitzending van Millions of Journeys, One Destination getoond. Het programma laat de weg zien die twee sporters hebben afgelegd van hun jeugd tot aan hun belangrijke wedstrijden. Het maakt duidelijk hoeveel toewijding er nodig is en hoeveel tegenslagen er moeten worden overwonnen om te kunnen winnen en een Olympiër te worden.

JB Perrette, President en CEO van Discovery Networks International: “Discovery heeft al ruim 30 jaar de missie om mensen overal ter wereld te inspireren. We zijn dan ook enthousiast dat we nu de thuisbasis van de Olympische Spelen in Europa zijn en samenwerken met een van de grootste merken ter wereld. Dit is het begin van een nieuw tijdperk, waarbij we de Olympische beleving op een nieuwe manier gaan brengen en hiermee zoveel mogelijk mensen in Europa willen bereiken via meer schermen dan ooit tevoren.”

Alco de Jong, VP Country Manager Discovery Networks Benelux: “Het merendeel van de sporten die Eurosport uitzendt zijn Olympisch, zowel de winter- als de zomersporten. Na Home of Cycling, Home of the Winter sports en met de toevoeging van Grand Slam Wimbledon dit jaar, zijn we nu ook Home of Tennis. Het nieuwe jaar kan niet beter starten dan te kunnen vertellen dat we ook in Nederland de nieuwe thuisbasis zijn van de Olympische Spelen.”

Discovery Communications en Eurosport hebben de exclusieve multimediarechten gekocht voor 50 landen en gebieden in Europa voor de Olympische Spelen van 2018 tot en met 2024.

Bron: Discovery Networks Benelux/Broadcast Magazine

Bericht delen