Article header image

Eurosport lanceert nieuwe zendervormgeving

Eurosport lanceert morgen een nieuwe merkidentiteit en zendervormgeving. De zender daagt daarmee sportfans uit om hun passie voor sport te delen. Fuel Your Passion is de nieuwe tagline. De lancering gaat gepaard met een social media campagne die sportfans aanmoedigt het verhaal over hun liefde voor een atleet, team of sport te delen.

Eurosport heeft een succesvol jaar achter de rug, waarin de acquisitie van de exclusieve rechten voor de Olympische Spelen het absolute hoogtepunt was. Peter Hutton, Chief Executive Officer van Eurosport: “Eurosport is sinds jaar en dag een gevestigde naam als het gaat om live topsport coverage. Onder de vlag van Discovery hebben we nu onze groei ge-supercharged en staan we met ons prachtige merk aan het begin van een nieuw tijdperk. De lancering van de nieuwe merkidentiteit is een grote stap voorwaarts en maakt van Eurosport de ultieme bestemming voor echte sportfans. Zij staan dan ook centraal in de nieuwe Fuel Your Passion tagline.”

Alco de Jong, Country Manager, VP van Discovery Networks Benelux: “We zijn volop in ontwikkeling, ook in de Benelux. Nieuwe, exclusieve uitzendrechten zijn daarvan het meest tastbare bewijs. Die van de Olympische Spelen natuurlijk, en van de MLS en de MotoGP. Die van Wimbledon in België en van de Serie A en Ligue 1 in Nederland. Achter de schermen zijn we druk aan het werk om onze producties verder te verbeteren. Zodat we al die mooie sportverhalen nog beter kunnen vertellen. Ik ben trots dat we die verhalen nu kunnen presenteren in een nieuwe en eigentijdse look en feel.”

Bron: Eurosport/Broadcast Magazine

Bericht delen