dinsdag 16 januari 2018

Dutch dreams in Los Angeles

In het maartnummer van Broadcast Magazine schuiven zes Nederlanders die de stap naar Amerika hebben gezet aan tafel. Houden ze stand in Los Angeles en hoe werken ze samen om succes te boeken?

Consultant en BM-columnist George Freriks gaat in gesprek met Femke Wolting, mede-oprichter van Submarine, Madelon Olsthoorn en Suzanne Cox (Dutch Sparks, foto), Atilla Meijs (CEO van Corrino, een crossmediaal productiebedrijf uit Amsterdam) en Vidjay Beerepoot, prijswinnend componist en producent van muziek bij films, televisie en commercials. Meijs: “We wilden bewust niet in Hollywood zitten, maar hebben voor het hippere Venice Beach gekozen. Je moet hier vertegenwoordigd zijn, anders besta je niet. En appearence is echt wel alles in dit land. Kom niet met een eenvoudige auto aanzetten, dan tel je niet mee.”

Wolting: “Het moet heel duidelijk zijn wat je doet. In Nederland maakt Submarine speelfilms, animatie en documentaires. Als je dat hier zegt, kijken mensen een beetje wazig. We hebben er daarom voor gekozen ons vooral op film en televisie te richten. Als je in Nederland succes hebt, is dat geen garantie voor een volgend project, maar hier wel. Het cliché van de ongekende mogelijkheden is echt waar. Als je succes hebt met een project, is er veel vertrouwen dat een volgend project ook succes zal hebben. Prijzen winnen is belangrijk. Maar wat je in Europa hebt gedaan, telt niet. Succes telt pas als dat in de VS is gebeurd.”

Het complete verhaal van de Nederlanders in LA is te lezen in de maarteditie van Broadcast Magazine. Nog steeds geen abonnee? Aarzel niet, klik hier en maak gebruik van onze speciale actie!

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen