dinsdag 16 januari 2018

Discovery en Viacom bundelen saleskrachten

Discovery Networks Benelux (DNB) en Viacom International Media Networks (VIMN) zijn een strategische samenwerking aangegaan. De joint venture, genaamd BrandDeli, vertegenwoordigt de acht lineaire televisiezenders van beide bedrijven.

De zenders zijn complementair aan elkaar en hebben allen een eigen kijkersgroep: Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, ID, Nickelodeon, MTV, TeenNick en TLC

De salesorganisatie presenteert een portfolio van merken die een gezamenlijk marktaandeel van meer dan 11% in de doelgroep 20-49 jaar behalen. BrandDeli is hierdoor een nieuw alternatief voor adverteerders op de Nederlandse markt ten opzichte van de traditionele zendergroepen. De nieuwe organisatie is voor 50% eigendom van beide bedrijven en start op 1 november 2013.

BrandDeli wil met de kennis van de verschillende doelgroepen die de joint venture in huis heeft, partners resultaatgerichte partnerships aanbieden. Naast televisie zendtijd biedt BrandDeli ook de online vertegenwoordiging aan voor uiteenlopende platformen. Commercieel directeur Allard Ruyl DNB is benoemd tot CEO van BrandDeli en VP Ad Sales bij VIMN Boris Hendriksen is benoemd tot COO. In de nieuwe organisatie zijn 67 mensen werkzaam en het bedrijf is gehuisvest in Amsterdam.

Bron: Discovery Networks Benelux/ Viacom International Media Networks

 

 

 

 

 

 

 

 

Allard Ruyl en Boris Hendriksen

Bericht delen