Article header image

Digitale omzet RTL Group gestegen

RTL Group realiseerde 14 procent meer digitale omzet in het derde kwartaal van 2019. Deze kwam uit op 755 miljoen. De totale omzet steeg 3,5 procent naar 4,5 miljard euro. Dat blijkt uit de cijfers die RTL Group bekend heeft gemaakt.

In september had de groep 1,4 miljoen betalende abonnees, voornamelijk bij TV Now in Duitsland en Videoland in Nederland. De kijktijd van beide platforms ging ten opzichte van een jaar geleden flink omhoog, met 59 procent voor Videoland. RTL Group geeft niet aan hoeveel abonnees de diensten hebben.

RTL Group haalt nog altijd het grootste deel van zijn omzet, 3,1 miljard, uit lineaire televisie. Dochter Fremantle was goed voor 1,2 miljard euro omzet. De schuldenlast is wel aanzienlijk toegenomen, naar 878 miljoen. Dat was in december vorig jaar nog 470 miljoen.

Bron: RTL Group/Emerce/BM

Bericht delen