woensdag 17 januari 2018

DFFRNT Media aan de slag voor SBS

Winston Gerschtanowitz (40) heeft de overstap gemaakt van RTL 4 naar SBS6, waar hij een contract heeft getekend voor drie jaar. Bij SBS6 gaat hij grote studioprogramma’s presenteren zoals Wat vindt Nederland? en Mensenkennis.

Gerschtanowitz: “Voor mij is dit een hele logische, volgende stap in mijn carrière. Als klein jongetje wilde ik altijd grote studioprogramma’s presenteren. Nu deze kans voorbij komt, grijp ik die met beide handen aan. Dankbaar kijk ik terug op de jaren bij RTL Boulevard en nu kijk ik uit naar de komende projecten bij SBS6.”
 
Gerschtanowitz gaat bij SBS dus grote shows voor zijn rekening nemen. Wat vindt Nederland? toont de mening van landgenoten over actuele zaken. In Mensenkennis mogen BN’ers het gedrag van anderen in onverwachte situaties inschatten. De presentator kan bij SBS overigens op een warme ontvangst rekenen. Zijn vriend, mediatycoon John de Mol, bezit eenderde van de zendergroep en zijn vrouw Renate werkt er al jaren. Bij RTL kreeg Gerschtanowitz tot zijn spijt geen kans om grote shows te presenteren.

Gerschtanowitz is in augustus 2016 opgestapt bij Talpa, waar hij Chief Commericial Officer was. Hij richtte samen met Bas Verhart en Taco Ketelaar vervolgens productiehuis DFFRNT Media op. Waarom zou hij zich drie jaar aan SBS6 verbinden als hij net voor zichzelf is begonnen? Op die vraag is slechts één logisch antwoord mogelijk: omdat DFFRNT Media producties gaat maken voor SBS. Welke dat zijn wordt binnenkort bekend.

DFFRNT Media maakt een vliegende start. Zo brachten de mannen Fitchannel.com op de markt. Het video platform belooft, onder meer met hulp van Olympisch schaatskampioen Mark Tuitert, bezoekers in 8 weken fit te maken. Het bedrijf DFFRNT Media, gevestigd aan de Jachthavenweg in Amsterdam, heeft inmiddels al 20 medewerkers in dienst en meldt bovendien 6 vacatures. 

Bron: Quote/BM

Bericht delen