Article header image

Derde editie IMTC in beeld

Ruim honderd topgasten verzamelden zich maandag 14 maart in de Spiegelzaal van het Amstel Hotel voor de derde editie van de International Media Top Convention (IMTC). Zonder uitzondering kreeg de avond een enthousiaste ontvangst, getuige ook bijgaande video-impressie.

Op initiatief van Broadcast Magazine en consultancybureau 3Rivers kwamen kopstukken uit de internationale mediawereld samen om hun licht te laten schijnen op de stormachtige ontwikkelingen in het medialandschap. Onder leiding van Ruud Hendriks spraken Oege Boonstra (3Rivers), ‘serial disruptor’ Jay Samit (via Skype), Mark Anderson (topman FOX Benelux), Thijs Boon (directeur VICE Benelux) en Susanna Dinnage (EVP & MD Discovery UK & Ireland) over het bereiken van millennials, geld verdienen in de media-industrie, de waarde van merken in het nieuwe medialandschap en het belang van internationale netwerken.

Thijs Boon ging dieper in op de eerder aangekondigde plannen van VICE om ook lineaire tv-zenders te beginnen en sloot niet uit dat ‘Viceland’ over vijf jaar wel tien kanalen of verschillende merken beslaat. “We zijn dan één van jullie!” sprak Boon tot de overwegend met televisiemensen gevulde zaal. Susanne Dinnage van Discovery heette hem alvast van harte welkom. In Broadcast Magazine 353, die 22 april verschijnt, is een uitgebreide reportage over de IMTC te vinden. In bijgaande video-impressie alvast de nodige quotes en sfeerbeelden.

Bron: Broadcast Magazine

 

 

Bericht delen