woensdag 17 januari 2018

De transitie van Viacom Benelux

Het is deze periode alle hens aan dek bij Viacom Benelux. Op 6 november staat niet alleen het belangrijkste (muziek)evenement van het jaar op het programma – de MTV EMA 2016 vanuit Rotterdam – maar het mediabedrijf achter de merken MTV, Comedy Central, Spike en Nickelodeon maakt ook serieus werk van een regionale content- en marketingstrategie.

Aan de vooravond van de Broadcast Media Society op 10 november, waarvoor Viacom als gastheer fungeert, geeft Maurice Hols, General Manager Viacom Benelux, alvast tekst en uitleg in het novembernummer van Broadcast Magazine. Zo wordt de “action driven guilty pleasure television experience”, zoals hij de zender Spike noemt, vanaf december een 24-uurskanaal, met onder andere een eigen serie voor de Helmondse kickbokser Nieky Holzken.

Dat past helemaal in de strategie van Viacom Benelux, waar inmiddels 3 nieuwe Channel Heads voor de zendergroepen zijn benoemd en alleen al voor dit jaar 5 lokale producties werden aangekondigd, zoals De Ludwigs op Nickelodeon en de Nederlandse MTV-show Ex on the Beach: Double Dutch. Ook “muziek stroomt nog steeds door onze aderen,” benadrukt Hols. “We willen onze muziekautoriteit terugveroveren. Zo hebben we My MTV ontwikkeld, waarmee je in feite je eigen kanaal kunt samenstellen, en MTV Tracks, een app waarmee je elke dag 50 verse platen ontvangt in jouw interessegebied. Ik hoop dat we dat ook in de Benelux kunnen doen. Uiteindelijk heeft de consument toch behoefte aan een gids en dan zijn sterke, grote merken in het voordeel.”

Meer over Viacom Benelux is te lezen in Broadcast Magazine 358. Nog geen abonnee? Klik hier en maak gebruik van de speciale actie.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen