woensdag 17 januari 2018

De mannen van Marmalade

Yoshi Aesaert viert op 9 november zijn 28e verjaardag. “Ja, da’s waar ook, goed dat je me eraan herinnert,” zegt de jonge Belgische producent lachend. Hij heeft immers wel andere dingen aan zijn hoofd, om het eufemistisch te stellen. Ook René Oosterman, ruim 2 keer zo oud (57), weet daar alles van.

Broadcast Magazine heeft een dubbelgesprek met de mannen van Marmalade (op z’n Engels uitgesproken), die barsten van de ambitie. “Het grappige – en eigenlijk zeer cliché, want het wordt zo vaak gezegd – is dat het allemaal gewoon uit de hand gelopen is,” constateert Aesaert. Met als gevolg ook een vestiging in het hippe bedrijfsverzamelgebouw en voormalig pakhuis Het Nieuwe Kantoor (HNK) in de Amsterdamse Houthavens. Hier houdt René Oosterman bescheiden kantoor, met fraai uitzicht over het IJ. Yoshi Aesaert: “Ik wilde iemand met veel expertise en ervaring in de mediasector en wat vooral interessant is: René heeft aan beide kanten van de tafel gezeten, zowel aan de productie- als de zenderzijde.”

“Nee, ik kan niet zeggen wat ik leuker vind,” vult Oosterman desgevraagd aan. “Na mijn René Stokvis- en RTL 4-periode is er een fase geweest met wat kortstondige relaties, omdat ik een aantal dingen minder leuk vond, enkele verkeerde keuzes maakte en ook wel een beetje zoekende was. Ik ben bovendien een paar keer flink op mijn bek gegaan, om het op z’n Hollands te zeggen. Dat was wel goed voor mij, met name de Regio22-tijd, de eerste commerciële regionale omroep voor Noord-Holland, vond ik confronterend en kneiterhard. Na die fase heb ik me nóg nadrukkelijker voorgenomen om alleen dingen te doen die ik heel erg leuk vind. En weet ik inmiddels, dankzij vallen en opstaan, dondersgoed wat ik wel en niet kan.”

Alles over Marmalade is te lezen in de novembereditie van Broadcast Magazine. Nog geen abonnee? Klik hier en maak gebruik van de speciale actie.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen