dinsdag 16 januari 2018

Cross Media Café over Sport en Nieuwe Media

Dinsdag 13 mei organiseert iMMovator een Cross Media Café over Sport en Nieuwe Media. In 2014 zijn er met de Olympische Winterspelen en het WK Voetbal twee wereldwijde sport events.

Tijdens de bijeenkomst komen mediabedrijven, sportorganisaties en jonge ondernemers samen om terug en vooruit te kijken naar de media innovaties die dat oplevert. Met in het programma de volgende bijdragen:

Mark van Leest (mediamanager Ajax) komt vertellen wat Ajax doet in de Arena met schermen en netwerken. Hij doet dat samen met Rick Jansen van VidiGo

Lara Ankersmit (NOS) presenteert de cijfers en keuzes die de NOS maakte bij het streamen van de winterspelen en de nieuwe plannen voor het WK Voetbal en het WK Hockey.

Roeland Stekelenburg (Infostrada) kijkt aar alle nieuwe mogelijkheden die ontstaan voor sporters, sportliefhebbers en de industrie om hen heen.

Yvette Westerbaan (GfK) laat aan de hand van cijfers zien hoe grote events het Nederlandse publiek bewegen als het gaat om het aanschaffen van entertainmentproducten.

Joachim Henge (Akamai) vertelt aan de hand van de ervaringen van Akamai bij de winterspelen over de optimale streaming performance tijdens een event van deze omvang.

Lianne Beelen en Jorik Dopmeijer van NUsport vertellen over de nieuwe app die NUsport voor het WK voetbal lanceren.

Rogier van Kreuningen (United) presenteert hoe United de weergave van de roeisport voor TV en online heeft verzorgd met gebruik van de nieuwe technieken.

Scott Smith, Futurist, over de toekomst van sport in een wereld vol data.

Paul Valk, (TNO) laat zien hoe video ingezet kan worden om de sportervaring te verbeteren met drie voorbeelden van nieuwe technieken.

Boudewijn Moerman, (Ortec Sports) laat zien hoe media organisaties met dezelfde data die de technische staff van een voetbalclub gebruikt, infographics en visuals kunnen maken voor online en offline uitingen.

Daarnaast is er een uitgebreide pitchsessie waar enkele bedrijven een korte pitch verzorgen over hun diensten. Er zijn pitches van XScreeninteractive, TimeTag, Zapaday, Wij zijn Sport, Clypper, Thijs Zonneveld en Tour de France Utrecht 2015. Het complete programma is te bekijken op de iMMovator website.

Dinsdag 13 mei van 14.00-17.00 uur in Studio 3, Media Park Hilversum.

Bron: iMMovator

Bericht delen