dinsdag 16 januari 2018

Coosto monitort nu ook radio en tv

Social media analysetool Coosto monitort vanaf vandaag naast social media, blogs, nieuwssites, kranten en tijdschriften ook de inhoud van radio- en televisieprogramma’s. Coosto betrekt de RTV-data van Media Distillery. Organisaties zijn hierdoor in staat vrijwel alle media real-time te monitoren op naamsvermelding; zoals de eigen merknaam en die van de concurrentie.

Coosto voegt ook statistieken toe zoals sentimentanalyse en kan filteren op titels, e-mail alerts instellen en rapportages uitdraaien. Sinds 2009 slaat Coosto alle social media-berichten op die openbaar op het Nederlandse web worden geplaatst. Gebruikers kunnen daar onbeperkt doorheen zoeken. Vorig jaar is hier de data van Blendle aan toegevoegd, waarmee het eveneens mogelijk is door kranten en tijdschriften te zoeken. Nu is ook radio en televisie toegevoegd aan deze data. Gebruikers die deze mogelijkheid willen instellen, nemen het als extra functionaliteit af, geven hun zoekopdracht door aan Coosto en vinden de resultaten tussen de andere bronnen.

Rens Dietz, marketingmanager: “Coosto is steeds op zoek naar manieren om de data nóg completer te maken. Als je bedrijf of merk wordt genoemd op radio of televisie wil je dit direct weten, niet in de laatste plaats vanwege het grote bereik. Sociale media, kranten, tijdschriften, radio en televisie vanaf één plek meten, zorgt voor het meest zuivere en heldere inzicht in jouw merk. Wij bieden die mogelijkheid nu.”

Bron: Coosto/Broadcast Magazine

Bericht delen