Canon zet met Cinema EOS nieuwe stap
Kosten noch moeite had Canon gespaard om zijn Cinema EOS camerasysteem internationale focus te geven. Letterlijk honderden relaties werden naar Los Angeles gevlogen en, hoe toepasselijk, in het chique Renaissance Hotel ondergebracht om de ‘wedergeboorte’ van Canon in de film- en televisiewereld mee te beleven.
Het Cinema EOS concept markeert een nieuwe fase in het 74-jarig bestaan van Canon, dat onmiddellijk serieus werkt maakt van de verovering van Hollywood. In de wereld van ‘cineastisch georiënteerde spiegelreflexcamera’s’ positioneert het Japanse bedrijf zich in één klap als een geduchte concurrent voor ARRI, RED en Sony.
Peter Yabsley, EMEA Business Development Professional – Video: “In Hollywood was het logisch de nadruk te leggen op de filmindustrie, maar gezien de specificaties en prijsstelling (een kleine 15.000 euro, red.) is de Cinema EOS ook absoluut geschikt voor broadcasttoepassingen. Als je kijkt naar wat nu wordt gebruikt op bijvoorbeeld het gebied van documentaire of drama, dan zijn we erg competitief, zeker als je de apparatuur huurt.”
In Broadcast Magazine 310 is een uitgebreide reportage te vinden over Canon Cinema EOS. Zie ook de video hieronder.
Bron: Broadcast Magazine