woensdag 17 januari 2018

Branded content WE Fashion in Goede Tijden

EndemolShine Nederland, RTL en WE Fashion gaan samenwerken rond Goede Tijden, Slechte Tijden (GTST). De samenwerking tussen de retailketen, producent en exploitant resulteert in een volledig geïntegreerd 360-graden concept. GTST-karakter Nina Sanders (Marly van der Velden) ontwerpt haar eigen party collectie, die ontstaat in de serie en uiteindelijk te koop is in de winkels van WE Fashion.

De verhaallijn is speciaal geschreven rond het karakter Nina Sanders. Zij heeft, net als actrice Marly van der Velden, een grote affiniteit met mode. In de serie krijgt Nina de kans haar droom om modeontwerper te worden te verwezenlijken. Van WE Fashion krijgt ze de opdracht om een party collectie te ontwerpen.

Via branded content momenten in de serie, wordt de kijker meegenomen tijdens het ontwerpproces van Nina. Deze week krijgt Nina de opdracht van WE Fashion, er wordt toegewerkt naar een finale in week 46. Vanaf 16 november is de Nina x WE Fashion-collectie, met 15 items te koop. De GTST Meerdijk-app biedt in-game features en WE winacties. Tenslotte maken ook inserts in fashion magazines, een NS abri-campagne en social media posts deel uit van de geïntegreerde middeleninzet.

GTST is uitgegroeid van de best bekeken Nederlandse serie tot een eigentijds merk dat op een transmediale wijze het verhaal van Meerdijk vertelt. Met de serie, de website, de Meerdijk-app, social media, events en licensing worden verhalen steeds via een ander complementair platform aan de kijker gebracht. De volgende stap die hier nu aan wordt toegevoegd is de winkelvloer, waardoor fictie en realiteit elkaar ontmoeten.

Jurian van der Meer, Commercial Director EndemolShine Nederland: “De samenwerking met WE Fashion ligt in het verlengde van de strategie van EndemolShine en RTL om het sterke mediamerk GTST mede door vernieuwende brand partnerships te ontwikkelen tot een vooruitstrevend transmediaal platform, waarbinnen de kijker de mogelijkheid wordt geboden de content op diverse manieren tot zich te nemen.”

Chantall Olthoff, Marketing Directeur WE Fashion, vult aan: “Na de jarenlange succesvolle samenwerking tussen WE Fashion en RTL rond The Voice Kids, zijn we blij met dit nieuwe niveau van branded content. Naast de potentie van het GTST-platform om op een inspirerende manier de harten van modebewuste vrouwen tussen 20 tot 49 jaar te veroveren, geeft deze unieke samenwerking uiting aan onze merkopvatting: Great things happen when we get together.”

Bron: RTL/Broadcast Magazine

Bericht delen