dinsdag 16 januari 2018

Boete voor Sinterklaasjournaal

De NTR moet een boete van 150 duizend euro betalen voor de inzet van ‘eigen’ inpakpapier in het Sinterklaasjournaal. Dat heeft het Commissariaat voor de Media bepaald, meldt het AD zaterdag. Omroepbaas Paul Römer is woest en maakt zich klaar voor een juridische strijd.

Het Sinterklaasjournaal introduceerde in 2013 ‘eigen’ inpakpapier dat de NTR liet maken door de firma Keijzer Papier. Dit rode met gele mijters bedrukte papier belandde via groothandels in de winkels. Door het veelvuldig te laten zien in de uitzendingen met Dieuwertje Blok zou de omroep reclame en winst hebben gemaakt. Volgens het Commissariaat is de ‘handel’ in strijd met de Mediawet.

Römer maakt gehakt van de uitspraak. Het papier was namelijk nergens te koop voor de kijker, zegt hij. Op verzoek van de klant kon een gekocht cadeautje door de winkelier met het Sinterklaasjournaal-papier worden ingepakt.

Bron: AD

Bericht delen