woensdag 17 januari 2018

BNN-VARA gaat zich als één merk positioneren

Vanaf de start van het nieuwe televisieseizoen na de zomer gaat fusieomroep BNN-VARA zich als één merk presenteren. Een logische stap waar de tijd rijp voor is, vindt algemeen directeur Gerard Timmer.

Dat meldt Spreekbuis. Tegelijk met het nieuwe merk zal BNNVARA op 24 augustus in de studio van het eigen pand op het Hilversumse Media Park ook een nieuwe huisstijl presenteren. 

Over de inhoud van het merkverhaal en de vorm van de nieuwe stijl wil Timmer daarom nu nog weinig kwijt. “BNN en VARA waren twee omroepen met een sterke identiteit. Dat zijn de fundamenten geweest voor het nieuwe merkverhaal van BNNVARA. Sowieso hadden beide merken al een progressief karakter gemeen. Het merk krijgt een nieuwe energieke look and feel, met een duidelijke verbinding met die historie.”

Timmer benadrukt dat er niet lichtvaardig voor één merknaam is gekozen. “Bij de fusie hebben we gezegd: laten we nou eerst maar eens kijken hoe die samenvoeging en samenwerking binnen het bedrijf gaat. Dat loopt prima, dus kunnen we een volgende stap zetten. Maar de echte aanleiding lag in het feit dat we merkten dat de merknamen BNN, VARA, VARA-BNN en BNN-VARA steeds vaker door elkaar gebruikt werden, door het publiek en door andere media.”

Bron: Spreekbuis/BM

Bericht delen