Article header image

BNN duikt in Europese politiek

In het kader van de verkiezingen voor het Europese Parlement, komt BNN begin mei met Europa Doe Je Zo. Veel jonge kiezers lijken niet warm te lopen voor Europa. Daarom schieten programmamakers Lars Gierveld en Sytske Jellema de Nederlandse Europarlementariërs in Brussel te hulp.

Vanuit hun pop-up campagnebureau zij grijze muizen weer kleur, zetten de schaar in wollig taalgebruik en zorgen er met slimme acties voor dat de politici bekende gezichten worden en hun standpunten in één klap duidelijk zijn bij de jonge kiezer. Hun campagnebureau geeft Gierveld en Jellema een perfect excuus het Europees Parlement in Brussel van binnenuit te leren kennen en de politici eens goed aan de tand te voelen.

Gierveld en Jellema: “Niet een heel sexy onderwerp: Europese politiek. Dus zoeken wij uit of het echt zo saai en stoffig is als wij, en met ons veel Nederlanders, denken. En wat blijkt? Het is onwijs levendig; een groot internationaal mierennest, waarin parlementariërs, medewerkers, bodes, tolken, lobbyisten door elkaar krioelen. Het barst hier van de jonge en ambitieuze mensen. Iedereen heeft z’n eigen belangen, z’n trucjes en gebruiken. Dat wordt goed zichtbaar tijdens alle borrels, lunches en etentjes die er de hele dag door zijn. Daar hebben we flink gebruik van gemaakt. Ach, we waren er toch….”

Europa Doe Je Zo is vanaf 6 mei iedere dinsdag te zien bij BNN op 3.

Bron: BNN/Broadcast Magazine

Bericht delen