Article header image

BMS over formats en verkoop

De Broadcast Media Society (BMS) nam alvast een voorschotje op MIPTV, de jaarlijkse programmabeurs in Cannes die plaatsvindt van 6 tot en met 9 april. Het thema: formatontwikkeling en programmaverkoop. Nederland behoort op dat terrein nog steeds tot de mondiale top.

In de Theaterzaal van Beeld en Geluid konden drie specialisten dat volmondig beamen tegenover Rik van de Westelaken, de presentator van dienst. Michael Spendel, managing director NPO Coöperatie voor Rechtenmanagement en Exploitatie, kortweg Dutch CORE, maakt namens de publieke omroepen serieus werk van programmaverkoop en doet al zaken met KPN, Videoland én Netflix.

Roy Aalderink is mededirecteur van producent Concept Street, dat mede dankzij MGM succesvol aan de weg timmert en de vinger aan de pols houdt van internationale trends. Datzelfde geldt voor Maarten Meijs, tegenwoordig Chief Operating Officer (COO) bij Talpa Media. Hij is al sinds 2009 in diverse rollen werkzaam bij Talpa Media. Onder zijn leiding is The Voice het bestverkochte unscripted format van het afgelopen decennium met 67 internationale versies, uitgezonden in 180 landen wereldwijd en het op drie na bestverkopende format aller tijden.

Een uitgebreide terugblik in woord en beeld op de boeiende Broadcast Media Society is te lezen in BM, die op 10 mei verschijnt. Daarin ook een verslag van MIPTV en de Holland Beach Party.

Bron: BM

Bericht delen