Article header image

Bert Habets over het nieuwe broadcasten

Tijdens de Broadcast Business Club lunch op 27 september vertelt Bert Habets, CEO RTL Nederland, over het nieuwe broadcasten en de trends die hij signaleert in het medialandschap. Een mooie kans voor producenten en mediaprofessionals om in discussie te gaan en rechtstreeks vragen te stellen aan de baas van RTL Nederland, de zendergroep die in juni door een vakjury werd uitgeroepen tot Mediabedrijf van het jaar 2012.

De jury meldde destijds over RTL: ‘De successen van RTL Nederland duren maar voort. Elke nieuw tv-format is gelijk raak. De advertentie-inkomsten lopen dien ten gevolgen als nooit te voren. Maar naast het traditionele broadcasten, is RTL nu vooral de benchmark als het gaat om diversificatie. Of het nu gaat om het in de markt zetten van BtC- producten in de vorm van telefoonabonnement of het optimaliseren van de distributie-inkomsten, RTL is op Europees niveau vooruitstrevend in het spreiden van haar inkomsten. Zodoende is zij klaar voor de toekomst en minder afhankelijk van inkomsten uit de advertentiemarkt.’

Gesprekstof tijdens de Broadcast Business Club lunch op 27 september is onder meer:
• Hoe zorgt Bert Habets voor een goede spreiding van inkomsten en wat kunt u daarvan leren?
• Welke kansen ziet hij voor connected tv?
• Welke kansen biedt de ontwikkeling van digitale themakanalen?
• En aandacht voor de actualiteit: verkiezingsuitslag, vooruitlopend op de formatievorming en mogelijke ontwikkeling tot kleinere publieke omroep. Wat voor kansen biedt dit voor de commerciële omroepen? En andersom?

Speciaal voor deze Broadcast Business Club mogen ook niet-leden de meeting bijwonen. Leden van de Broadcast Business Club kunnen zich hier gratis aanmelden. Niet-leden betalen slechts € 75,- en kunnen zich hier aanmelden. De bijeenkomst vindt plaats in Villa Heideheuvel op het Media Park in Hilversum.

Bron: BBC

Bericht delen