Appiness wint Pitch Contest Media Jaarcongres
Appiness is gisteren tijdens het Mediajaarcongres uitgeroepen tot winnaar van de Pitch Contest. Jonas de Cooman, CEO van de Belgische startup, kreeg ruim 38 procent van de stemmen. Appiness kreeg behalve een award, een halfjaar kantoorruimte op het Media Park en een halfjaar verdere begeleiding door het acceleratorprogramma MediaMatters.
Zes internationale startups uit het MediaMatters-programma presenteerden zich tijdens de Pitch Contest. Ze zijn geselecteerd tijdens de MatchMaking Days in mei, waaraan in totaal veertien startups uit zeven landen meededen. De zes startups waren: Appiness (België), AX Semantics (Duitsland), Deep.BI (Polen), EzyInsights (Finland), inBeacon (Nederland) en Tinkerlist (België).
Winnaar Appiness heeft de mobiele app Spott ontwikkeld. Die maakt het voor tv-kijkers mogelijk om informatie te krijgen over producten en objecten die tijdens een programma op het scherm verschijnen. Dat kan een recept zijn, maar ook het model en prijs van het overhemd van de presentator. CEO Jonas de Cooman: “Ik kijk er vooral naar uit om met MediaMatters samen nieuwe klanten te vinden voor ons product. Nederland is een heel belangrijke markt voor ons”.
De pitch contest op het Media Jaarcongres was de afsluiting van de eerste ronde van het MediaMatters-programma. Op 1 juli begint de tweede ronde en opent een nieuwe inschrijving voor startups. In september worden 15 tot 20 startups geselecteerd die in oktober de kans krijgen zich te presenteren voor de aangesloten mediabedrijven. Bert Kok, business manager bij MediaMatters: “De Pitch Contest op het MJC was voor onze startups een unieke gelegenheid om zich nog eens extra te profileren. We hopen natuurlijk dat dit hen veel business in Nederland gaat opleveren”.
Bron: MediaMatters/BM