Article header image

Al ruim 2.000 tv-ideeën binnen bij NPO en MAX

De publiekspitch Jouw idee op tv van de NPO en Omroep MAX heeft inmiddels al meer dan 2.000 inzendingen opgeleverd.

De NPO en Omroep MAX roepen sinds eind augustus het publiek op om ideeën voor tv-programma’s in te sturen. “Om de publieke omroep nog meer open te stellen voor het publiek en iederéén een stem te geven”, aldus NPO-voorzitter Shula Rijxman. Aan de oproep wordt massaal gehoor gegeven.

Via de website jouwideeoptv.nl kan iedereen een idee voor een tv-programma insturen. Behalve een beschrijving van het idee moet de indiener ook een motivatie geven waarom de publieke omroep dit programma moet maken en uitzenden.

“We zijn hier heel blij mee”, zegt Shula Rijxman. “Niet alleen over het aantal inzendingen maar ook over de verscheidenheid die goed past bij onze publieke opdracht. Zo krijgen we naast documentaires en dramaseries veel ideeën binnen voor informatieve programma’s met een educatief tintje.”

Jan Slagter, directeur Omroep MAX: “Dit is natuurlijk een fantastisch voorlopig resultaat. Mooi om te zien dat zoveel mensen zich betrokken voelen bij de publieke omroep. We gaan alles grondig en zorgvuldig doornemen en zullen alle inzenders zo snel mogelijk een bericht sturen.”

Uit de inzendingen worden eerst 100 ideeën gekozen, verdeeld over vijf categorieën: Actualiteiten/Documentaire, Informatief, Drama/Comedy, Human Interest en Jeugd/Overig. De inzenders daarvan worden uitgenodigd om hun idee op 10 oktober te komen toelichten op het Media Park in Hilversum tijdens de Dutch Media Week. Daar worden 10 finalisten uit gekozen die op 30 oktober terug mogen komen om te strijden voor het winnende idee.

Het is de bedoeling dat dit idee door ervaren tv-makers van Omroep MAX tot een programmaformat wordt uitgewerkt. De indiener zal daarbij worden betrokken en krijgt bovendien een beloning van 2.500 euro. De inzendtermijn voor de publiekspitch sluit op zondag 27 september. Inzendingen zijn welkom op jouwideeoptv.nl.

Bron: NPO/BM

Bericht delen