woensdag 17 januari 2018

Actuele programma informatie voor klanten Tele2

Tele2 heeft een contract getekend met GVIDI voor de levering van televisie metadata. GVIDI gaat de metadata van zo’n 140 zenders verzorgen voor de klanten van Tele2. De metadata van deze zenders wordt verrijkt met andere online bronnen zodat Tele2 klanten altijd over actuele en accurate informatie beschikken.

“Met je mobiel of tablet heb je vandaag de dag binnen een klik de meest actuele en informatie voor je neus. Onze klanten verwachten dit ook op hun tv. De samenwerking met GVIDI maakt dit nu waarheid. Zij leveren onze tv-klanten vanaf nu uitgebreide en actuele programma info via onze set-top-boxen en mobiele apparaten”, zegt Fouad el Idrissi, product manager bij Tele2. “Dus je hoeft niet meer eerst eindeloos langs alle kanalen te zappen om te zien of er iets is dat je oog vangt. Hiermee kan de nieuwe data de gebruikservaring van onze tv-klanten verbeteren.”

“Speciaal voor dit project hebben wij ons gefocust op actualisatie van de metadata,” aldus Tijn Smithuis, Managing Director bij GVIDI. “In Nederland zien wij dat een aantal tv-providers nog steeds geen actuele onderwerpen en gasten doorgeven van programma’s die veel gekeken worden. Een gemiste kans, want juist op basis van die gegevens beslist een kijker of het interessant is om een bepaald programma te kijken die avond. Bij Tele2 kan de klant deze keuze wel maken, waarmee Tele2 zich duidelijk onderscheidt van andere tv-operators in Nederland!”

GVIDI wil het potentieel van een gepersonaliseerde kijkervaring benutten door het verrijken van metadata en het leggen van multimediaverbindingen voor live-lineaire tv, VOD en Over-The-Top tv-diensten. GVIDI werkt samen met de omroepen, filmdatabases, tv-providers, studio’s en content-eigenaren. Door deze uitgebreide samenwerkingsverbanden, biedt GVIDI verrijkte metadata voor landen en gebieden over de hele wereld. Momenteel bedient GVIDI meer dan 25 miljoen eindgebruikers haar diensten.

Bron: GVIDI/Broadcast Magazine

Bericht delen