50.000 bezoekers voor mediafestival Dutch Media Week
maandag 14 oktober 2019

50.000 bezoekers voor mediafestival Dutch Media Week

Mediafestival Dutch Media Week heeft van 4 tot en met 13 oktober 2019 een recordaantal van maar liefst 50.000 bezoekers naar Hilversum getrokken. Dit is een groei van 25 procent. Vorig jaar bezochten 40.000 mensen het mediafestival. De ambitie is om de komende jaren nog meer verbinding te maken met organisaties en ondernemers uit diverse sectoren en uit te groeien tot tenminste 100.000 bezoekers.

Dutch Media Week is hét mediafestival van Nederland waar bijzondere en actuele verhalen van en over media worden verteld. Voor jong tot oud en gebruiker tot mediamaker met dit jaar extra aandacht voor onderwijs en talentontwikkeling met onder andere De Grootste AI-les van Nederland, BMY College Talk met John de Mol en Future Proof Radio.

Het publiek genoot in grote getale van de exclusief geopende studio’s van vele omroepen en mediapartijen tijdens Open Studio Dagen en het openingsweekend op de Kerkbrink waar Hilversumse culturele instellingen hun link met media toonden.De mediaprofessionals stroomden deze week massaal naar het Media Park voor de MOJO Conference waarbij wereldberoemde nieuwsmakers lieten zien hoe je met je mobiele telefoon serieuze journalistiek bedrijft. Ook de uitreiking van de Online Radio Awards en Het Grote 100 Jaar Radio Festijn werden goed bezocht.

“Dit jaar hebben we in een relatief korte periode een groot en aansprekend weekprogramma neergezet. Door het enthousiasme en de professionaliteit van de vele partners en lokale instellingen is dat gelukt. We hebben laten zien dat Hilversum echt dé mediastad van Nederland is. Voor Dutch Media Week 2020 beloven we iedere medialiefhebber een minstens net zo’n mooi programma te bieden als dit jaar”, aldus Eppo van Nispen tot Sevenaer, organisator Dutch Media Week.

Beeld en Geluid organiseert Dutch Media Week, in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing.

Bron: Beeld en Geluid/BM

Bericht delen