Article header image

4JIM vanavond opnieuw op NPO 3

NPO zendt vanavond om 22.00 uur opnieuw de eerste vier afleveringen uit van 4JIM. Het ambitieuze project op NPO 3 trok deze week respectievelijk 116.000, 89.000, 64.000 en 128.000 kijkers.

De zomer biedt volgens Suzanne Kunseler van de NPO een uitgelezen kans om met nieuwe vormen te experimenteren. De transmediale serie 4JIM van KRO-NCRV is zo’n vernieuwende vorm waarbij het verhaal van Jim en zijn vriendengroep niet alleen op tv wordt verteld, maar ook – en vooral – via de 4JIM-app en online.

Festivalgangers en kijkers spelen een belangrijke rol in de serie. In de app krijgen zij uitdagingen van Jim en kunnen ze hun eigen filmpjes en foto’s uploaden. De leukste filmpjes zie je terug op tv. Ook in vlogs op YouTube en shorties van twee minuten is te zien wat Jim en zijn vrienden allemaal meemaken. Lekker nagenieten van de Tour de France, de Zwarte Cross, de Sneekweek en alle andere festivals waar Jim naar toe gaat.

Kunseler: “Een nieuwe vorm, een specifieke doelgroep – 13 tot 25 jaar – en hartje zomer… Een flinke uitdaging voor deze jonge, onbekende acteurs. Laten we verder kijken dan de kijkcijfers. Het is een mooie, vernieuwende serie. Het zit goed in elkaar, het is actueel en het geeft een oprecht beeld van de wereld van jongeren. 4JIM belééf je op TV, festivals en online. Om de serie beter op het netvlies te krijgen van de kijkers en festivalgangers zenden vanavond alle vier de afleveringen achter elkaar uit op NPO 3. Ook de komende weken, tot en met 6 augustus, zijn de avonturen van Jim en zijn vrienden nog gewoon te volgen.”

“NPO 3 schuwt het experiment niet. Jaarlijks hebben we zelfs een hele week met nieuwe en verfrissende programma’s van jonge makers. We lopen daarom ook vaak voorop. Soms slaat een nieuwe titel aan – afgelopen seizoen bijvoorbeeld met Arjan Lubach en Mindf*ck – en soms (nog) niet. Belangrijk is dat een titel tijd en ruimte krijgt om te groeien. Dat we jonge makers kansen geven. En dat titels goed gewaardeerd worden. Bij de NPO gaat het om meer dan kijkcijfers en marktaandelen.”

Bron: NPO/Broadcast Magazine

Bericht delen