34% gebruikt wekelijks betaalde streamingdienst
Maandag 23 juli 2018

34% gebruikt wekelijks betaalde streamingdienst

Het aantal met internet verbonden tv’s in Nederlandse huishoudens stijgt verder en het gebruik van betaalde online videodiensten wint aan populariteit. Dat blijkt uit de Media Standaard Survey (MSS) die mede is uitgevoerd in opdracht van SKO.

Dat publiceert de halfjaarlijkse kerncijfers van tv in Nederland over de eerste helft van dit jaar, met daarin de ontwikkelingen van het bezit en het gebruik van apparatuur in de Nederlandse huishoudens. Het smartphone bezit stijgt verder naar 89% onder Nederlanders (13+), het bezit van televisie in huishoudens blijft met 96% stabiel.

Digitale televisie is aanwezig in 89% van de Nederlandse huishoudens, analoge ontvangst daalt verder naar 13%. Het aantal huishoudens met internettoegang via de tv neemt gestaag toe: van 42 naar 46%. Een op de drie Nederlandse huishoudens (34%) gebruikt minimaal wekelijks een betaalde online videodienst zoals Netflix, Videoland, NPO Start Plus of RTL XL Premium. Een half jaar eerder deed 31% van de Nederlanders hetzelfde.

Wordt niet naar wekelijks gebruik gekeken, dan start bijna 48% van de Nederlandse huishoudens wel eens een streamingdienst op. Dat was één jaar geleden nog 40%. Bij huishoudens met kinderen tussen de nul en zeventien jaar oud worden streamingdiensten nog vaker gebruikt. Daar start 49% van de huishoudens minstens eens per week zo’n dienst op.

Bron: Stichting KijkOnderzoek/MSS/BM

Bericht delen