dinsdag 16 januari 2018

25,8 procent marktaandeel voor Nederland 1

De publieke omroepen behaalden in juli over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 36,9 procent. De zenders van RTL Nederland scoorden in deze maand een marktaandeel van 21,1 procent en de SBS zenders 13,9 procent.

In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 37,2 procent, de zenders van RTL Nederland 25,7 procent en de SBS zenders 18,1 procent. In juli bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 173 minuten. In 2011 was dit in juli 181 minuten. Het aandeel van uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 2,5 procent van de totale kijkdichtheid in de maand juli.

Uit de cijfers van Stichting KijkOnderzoek blijkt dat de gehele Top 25 van juli bestaat uit programma’s van Nederland 1. Naast uitzendingen van de Olympische Spelen en het EK Voetbal gaat het ook om het NOS Journaal en Spoorloos. Nederland 1 haalde in juli een marktaandeel van 25,8 procent. RTL 4 is goed voor 11,7 procent en SBS 6 haalt 7,6 procent.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen