14 talenten geselecteerd voor Talent Development Program
woensdag 17 januari 2018

14 talenten geselecteerd voor Talent Development Program

De selectiedag van het tweede Talent Development Program van Hilversum Media Campus heeft veertien talenten opgeleverd. Deze high potentials werden geselecteerd voor deelname aan het traineeship door Zoomin.TV, Quadia, iMMovator, Beeld en Geluid, NEP en United. 

57 kandidaten werden uitgenodigd voor de selectiedag, waar zij zichzelf in pitches, speeddates en een groepsopdracht presenteerden aan de diverse werkgevers. Na twee afvalrondes werden veertien talenten verkozen tot winnaars. Zij beginnen eind september met het Talent Development Program en hun nieuwe banen.

Lucas van der Eerde (Country Manager Benelux bij Zoomin.TV): “We zijn positief verrast door de kwaliteit van aanmeldingen voor onze vacature. Het enthousiasme spatte af van de pitches en de keuze was daarom niet gemakkelijk. We hebben fantastische kandidaten geselecteerd en hebben er vertrouwen in dat zij zich door hun deelname aan het Talent Development Program gaan ontwikkelen tot allround medewerkers die we op allerlei vlakken kunnen inzetten”.

De deelnemers van het Talent Development Program beginnen eind september met hun 9 maanden durende traineeship. Ze werken daarbij gemiddeld vier dagen per week bij een mediabedrijf en krijgen één dag in de week een hoogstaand programma aan workshops en masterclasses aangeboden. Ze volgen daarbij de drie modulelijnen Content & Creatie, Business & Marketing en IT & Technology. Iedere module begint met een aantal introductiedagen en sluit af met een designsprint waarbij ze in multidisciplinaire teams werken aan opdrachten. Door het hele programma wordt veel aandacht besteed aan professionele vaardigheden als communicatie, samenwerking en presentatie.

Behalve de deelnemers die zijn geselecteerd voor vacatures, brengen bedrijven ook zelf jong talent dat al in hun organisatie werkzaam is in het Talent Development program in. Onder meer BNNVARA, MAX, United, Zoomin.TV en Quadia zullen (ook) bestaande medewerkers een boost geven via dit programma. Daarmee zal de totale omvang van de groep deelnemers op zo’n 20 á 25 deelnemers uitkomen.

Bron: Hilversum Media Campus/BM

Bericht delen