Article header image

Tweede editie 538 voor War Child

Op 9 maart begint de tweede 538 voor War Child actieweek. Acht dagen lang zetten de 538 dj’s zich in voor War Child. De dj’s rijden met megatrucks het hele land door, langs acht verschillende steden op zoek naar talent. Doel is om zoveel mogelijk geld op te halen voor onderwijs aan oorlogskinderen.

Radio 538 gaat met de talentenjacht op zoek naar muzikale hoogvliegers. Zij kunnen hun demo insturen via www.538voorwarchild.nl. Elke dag beoordelen luisteraars de optredens en is er een dagwinnaar. Aan het eind van de actieweek vindt een grote finale plaats. De winnaar krijgt een platencontract en zendtijd op Radio 538.

Radio 538 beschrijft de drijfveren om deze actie te voeren: ‘Op dit moment zijn er 28 miljoen oorlogskinderen die nooit een leraar zien. Omdat ze niet naar school durven. Omdat ze kindsoldaat zijn. Omdat ze gevlucht zijn. Of omdat de weg bezaaid is met mijnen. War Child zorgt ervoor dat deze kinderen – ondanks de oorlog – leren lezen, schrijven, rekenen of een vak leren. Ook als er geen school in de buurt is.’

Bron: Radio 538/Broadcast Magazine

Bericht delen