Article header image

Succesvolle eerste editie Q-Summer School

Deze week vond bij Qmusic de eerste editie van de Q-Summer School plaats, waar mediaprofessionals colleges kregen van gevestigde namen uit de radiobranche.

Initiatiefnemer Johan Spaander, Sales Manager bij Qmusic, toont zich enthousiast: “Radio is een magisch medium, dat veel meer is dan droge cijfers over bereik en contactfrequenties uit analyseprogramma’s. Tijdens deze eerste editie van de Q-Summer School hebben we onze liefde voor radio en onze kennis en expertise mooi over weten te brengen.”

In de wereld van snelle online content, social media en viral video’s lijkt de impact van radio kleiner te zijn geworden. Maar uit onderzoek blijkt dat niets minder waar is. Radio is alive and kicking en brengt merken die daar slim gebruik van maken dichter bij de consument dan een abricampagne, online video, social media post of print advertentie. Radio is positief en kan inspelen op emoties. Daarom werd de Q-Summer School in het leven geroepen.

Doorgewinterde professionals uit de branche lieten tijdens deze interactieve middag zien wat radio geschikt maakt om een brede doelgroep te bereiken en te raken. Zo gaf radiospecialist Iwan Reuvekamp een inkijkje in het werk van programmamakers en dj’s. Shirley van Stappershoef – dit jaar genomineerd voor een MOAward voor Onderzoekster van het Jaar – vertelde aan de hand van research resultaten over het effect van emotie op kennis, houding en gedrag. Creative Director Zwier Veldhoen ging dieper in op creatie van commercials en Yoka van de Paverd presenteerde vanuit Mindshare aan de hand van onderzoek het effect van radio op je merk.

Johan Spaander kijkt terug op een succesvolle eerste editie. “Met creatieve radio kun je mensen echt raken”, stelt hij. “We merken dat er op creatievlak steeds meer gebeurt, maar ook op het gebied van planning is veel meer mogelijk dan men denkt. Het moment van de dag is bijvoorbeeld ontzettend belangrijk voor de boodschap en toon, want in de ochtend zit je in een totaal andere gemoedstoestand dan wanneer je ’s middags naar huis rijdt. Een slimme planner maakt daar gebruik van. Dit is één van de voorbeelden die we uitgelicht hebben tijdens de Q-Summer School.”

Bron: Qmusic/BM

Bericht delen