Article header image

Recordaantal radioluisteraars in 2011

In een gemiddelde week in 2011 wisten radiozenders meer dan 13 miljoen Nederlanders van 10 jaar en ouder aan zich te binden. Nooit eerder wist radio wekelijks zoveel consumenten te bereiken. In ruim tien jaar tijd zijn er bijna een miljoen luisteraars bijgekomen.

De afgelopen jaren is het aanbod van radio sterk verbeterd. Niet alleen zijn er meer smaken bijgekomen, ook de ontvangst van radio is aanzienlijk verbeterd. Er zijn veel meer radiozenders in de ether te ontvangen. Daarnaast zijn door de technologische ontwikkeling veel meer platformen beschikbaar om radio te kunnen luisteren. Deze nieuwe (online) platformen zorgen voor meer ontvangstmogelijkheden en bovendien voor een betere kwaliteit van de ontvangst.

“Dat radio ‘alive and kicking’ is, blijkt uit dit ongekende record. Iedere week luisteren gemiddeld meer dan dertien miljoen consumenten naar de radio. Radio is dus het kanaal voor adverteerders om bij deze dertien miljoen luisteraars tussen de oren te komen”, aldus Arian Buurman, voorzitter van RAB. “Het is zeer bijzonder dat in een tijd van groei in online muziekdistributie, steeds meer Nederlanders naar de radio luisteren. We zijn als branche dus zeer goed in staat om met onze kennis van muziek en content toegevoegde waarde te leveren voor onze luisteraars.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CLO, RAB/Intomart GfK, 2000 – 2011, ma t/m zo, 07.00 – 24.00 uur, gem. weekbereik, doelgroep 10+

Bron: Radio Advies Bureau

Bericht delen