dinsdag 16 januari 2018

Record marktaandeel voor Mattie & Wietze

Qmusic-dj’s Mattie & Wietze hebben in de periode januari-februari 2016 hun hoogste marktaandeel ooit gehaald. Het is sinds de start van hun ochtendshow, in april 2012, met 89% gestegen. Daarmee verstevigen ze hun positie als tweede ochtendshow van Nederland in de doelgroep 20-34 jaar.

Wekelijks bereikt de ochtendshow van Mattie & Wietze ruim 1,3 miljoen unieke luisteraars van 10 jaar en ouder, een groei van 7% ten opzichte van het jaar ervoor en 24% ten opzichte van de start in 2012. Dit blijkt uit de meest recente cijfers van NLO/ GfK, periode januari-februari 2016 (ma-vr).

Wietze de Jager: “Elke ochtend proberen we op onze eigen manier een frisse en energieke show te maken, gericht op de jongerendoelgroep. Met verrassende maar vooral ook relevante content willen we een ander geluid brengen. Natuurlijk staan we stil bij dit soort mijlpalen waar we met trots op terugkijken, maar vooral kijken we vooruit om de show van morgenochtend nog beter te maken dan vandaag.”

Iwan Reuvekamp, programma directeur Qmusic: “Het is mooi om te zien dat Nederland een nieuwe generatie radiomakers waardeert, waarvan Mattie en Wietze een voorbeeld zijn. Het is uniek dat zij in zo’n korte periode naar deze toppositie zijn gegroeid. Met een vaste koers hebben zij maandelijks een exponentiële groei weten vast te houden, een mooi compliment vanuit de luisteraars.”

Bron: Qmusic/Broadcast Magazine

Bericht delen