Article header image

RAB Radio Awards uitgereikt

Friesland Bank is uitgeroepen tot Radioadverteerder van het Jaar 2011. Dat gebeurde bij de RAB Radio Awards 2011. Met Friesland Bank waren ook Albert Heijn en Pearle genomineerd voor die titel. De jury, onder leiding van Ruud de Langen, oordeelde dat de bank een jonge radioadverteerder is, die in een voor de financiële sector lastige tijd, direct zeer krachtig aanwezig was. De jury: ‘Met een eigen tone of voice, warm en persoonlijk maar met veel zelfreflectie door combinatie van Snelle business man en Friese nuchterheid.” 

Daarnaast werden uit tien genomineerden, drie vakprijzen uitgereikt: Goud, Zilver en Brons:
Goud: Albert Heijn – Zomerhits campagne
Zilver: Sony Pictures Holland Releasing – Smurfercials (De Smurfen – film)
Brons: Domino’s Pizza NL – Domino’s Hawaï Pizza

Voor het eerst werd er dit jaar ook een vakprijs uitgereikt in de categorie non-profit. De Gouden award ging daarbij naar Fonds Slachtofferhulp voor de commercial ‘Aanranding, Geweld’. Uit zes genomineerden koos het Nederlandse publiek ook nog een winnaar: Ohra met de radiocommercial voor autoverzekeringen ‘Bom in eend’. Het is voor de tweede keer dat de publieksprijs werd uitgereikt. Om de verkiezing nationale bekendheid te geven werd een grootscheepse radiocampagne uitgezonden. Maar liefst 32 procent van de stemmen die werden uitgebracht, was voor Ohra.

Bron: Adformatie/Broadcast Magazine

Bericht delen