Article header image

RAB geeft gratis reclamezendtijd weg

Het Radio Advies Bureau (RAB) looft wekelijks gratis reclamezendtijd uit. Om creativiteit op de radio de ruimte wil geven, kunnen reclamebureaus vanaf nu iedere week radioreclamezendtijd winnen voor adverteerders. Criterium voor de ‘Inhaker van de Week’ is de relevantie met de actualiteit. Uitzendbureau Unique won bijvoorbeeld met een radiocommercial die inhaakte op Secretaressedag.

De winnaar wordt op donderdagochtend rond 09:00 uur gratis uitgezonden op alle belangrijke radiostations van Nederland, met een bereik van vier miljoen luisteraars. De productie van de commercial wordt ook door RAB georganiseerd en gefinancierd.

Hoewel de actie over actualiteit gaat, hoeft er niet tot het laatste moment te wachten met inzenden (via www.appsinthe.nl). Er kan nu al ingezonden worden voor Dierendag, voor het EK of de Olympische Spelen.

Arian Buurman voorzitter van RAB: “We zetten creativiteit van radiocommercials centraal en bieden reclamemakers een platform om hun Lamp-waardige ideeën ten gehore te brengen, gefinancierd door de radiostations. Met recht een buitenkans voor creatieven en adverteerders.”

Bron: Radio Advies Bureau

Bericht delen