PURE Jingles maakt power intro’s voor Sky Radio
vrijdag 8 juli 2022

PURE Jingles maakt power intro’s voor Sky Radio

Wanneer je de playlist van een muziekstation energie en flow wilt meegeven en je merk wilt verbinden met populaire nummers, dan is het gebruik van zogeheten power intro’s een mogelijke programmastrategie.

Sky Radio heeft in de afgelopen maanden diverse sets van zulke intro’s gelanceerd, gemaakt door PURE Jingles. Maar hoe komt het dat zulke ‘branded’ intro’s zo goed kunnen werken voor radiostations?

“Power intro’s helpen je om nummers uit de ‘A’-rotatie te claimen als onderdeel van het merk van je station”, legt Thomas Giger van PURE Jingles uit. “Vooral opvallende intro’s die vaak genoeg zijn herhaald, blijven hangen in het hoofd van de luisteraars. De kans is groot dat zij die nummers gaan associëren met het genoemde station.”

Deze strategische merkwaarde kan zich ook vertalen in luistercijfers. “Wanneer de normale versie van dat nummer te horen is op een station, zelfs een concurrerend station, zal het deel van de luisteraars dat jouw power intro kent vaak jóuw zender-naam neuriën op de melodie van de power intro vocals. Eén van de wonderen van audiobranding! Gezongen melodieën zijn memorabel, zo blijkt uit onderzoeken.”

Branded intro’s werken
“In radiomarkten die luistercijfers meten met ‘recall’-gebaseerde dagboekmethodes kan een station zelfs extra luistercredits krijgen wanneer mensen alleen dénken dat ze daarnaar hebben geluisterd – zelfs als dat in werkelijkheid een ander station was. Zeker als het andere radiostation geen eigen power intro versie heeft of het nummer niet voorafgaat met audiovormgeving die het zendermerk koppelt aan de track.”

Branded intro’s voegen ook waarde toe in elektronisch gemeten radiomarkten waar daadwerkelijk luisteren wordt gemeten. “Power intro’s dragen bij aan ‘top-of-mind’ positionering. En net zo belangrijk: ze zijn flow-vriendelijk. Branding integreren met het nummer, in plaats van het plaatsen tussen twee nummers, creëert een prettige luisterervaring met minder gevoelde interrupties. Korte jingles werken ook goed en zijn extra functioneel als ze voorafgaan aan nummers die starten met vocalen.”

Bron: PURE Jingles/BM

Bericht delen