Article header image

Ochtendshow Mattie & Marieke voor het eerst marktleider

Waar veel grote radiozenders een daling noteren in marktaandeel, laat Qmusic in de doelgroep 20-49 jaar opnieuw een flinke stijging zien, van 16 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Daarnaast is de Ochtendshow met Mattie & Marieke voor het eerst marktleider. Dat blijkt uit de nieuwe luistercijfers, die NLO/GfK dinsdagochtend publiceerde. Het marktaandeel van de zender komt uit op 18,3 procent en dat van de ochtendshow zelfs op 18,7 procent.

Sinds het vertrek van Edwin Evers bij Radio 538 in december 2018, zijn de kaarten in radioland opnieuw geschud. Deze meting noteert de ochtendshow van Qmusic, met Mattie Valk en Marieke Elsinga een marktaandeel van 18,7 procent in de doelgroep 20-49 jaar. Daarmee is Qmusic in het tijdslot van 6.00 tot 10.00 uur het best beluisterd (ten opzichte van 18,5 procent voor Frank Dane bij 538).

Programmadirecteur Dave Minneboo: “Na zes metingen op rij marktleider te zijn in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar, zijn we nu ook de grootste in de ochtend én in bereik. De Ochtendshow met Mattie en Marieke scoort beter dan ooit en we zijn ontzettend trots dat in deze bijzondere periode steeds meer mensen afstemmen op Qmusic. Op dit moment zijn dat er bijna 2,8 miljoen per week. In deze periode zijn Armin van Buuren, Bram Krikke en Tom van der Weerd begonnen bij Q en zijn we gestart met Het Geluid, dat onverminderd populair blijft.”

Bron: Qmusic/BM

Bericht delen