NPO Radio 2 versterkt positie als marktleider
dinsdag 23 februari 2021

NPO Radio 2 versterkt positie als marktleider

De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode december 2020-januari 2021 zijn bekendgemaakt. NPO Radio 2 is marktleider met een aandeel van 17,8 procent. Dat was in de vorige periode 17,4 procent.

Radio 10 staat op de tweede plek met 10,9 procent. Qmusic ziet het aandeel dalen van 10,4 naar 10,1 procent. Het aandeel van Radio 538 is stabiel met 8,6 procent. Het aandeel van NPO 3FM is gedaald tot slechts 1,9 procent.

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.629 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 51 minuten per dag (vorige periode: 2 uur en 51 minuten). De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 29 minuten (vorige periode: 4 uur en 26 minuten). Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd door GfK in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO)

NLO

Bron: NLO/BM

Bericht delen