NPO Radio 2 opnieuw marktleider
De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode februari-maart 2022 zijn bekendgemaakt. NPO Radio 2 is marktleider met een aandeel van 12,3 procent. In de vorige periode was dat nog 13,5 procent.
Qmusic staat op de tweede plaats met een aandeel van 12,0 procent, een stijging van 0,3 procent. Radio 10 volgt met 10,1 procent. NPO 3FM ziet het aandeel opnieuw dalen en heeft nu 2,2 procent marktaandeel.
De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.325 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 31 minuten per dag (vorige periode: 2 uur en 34 minuten). De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 6 minuten (vorige periode: 4 uur en 12 minuten). Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd door GfK in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).
Bron: NLO/BM