Article header image

NPO Radio 2 blijft marktleider

De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode mei-juni 2020 zijn bekendgemaakt. NPO Radio 2 is opnieuw de marktleider. Het aandeel is nu 12,6 procent, terwijl dat in de vorige periode 13,0 procent was.

Qmusic en Radio 538 staan deze keer gezamenlijk op de tweede plek met 10,6 procent. Qmusic had in de vorige meting 9.7 procent, terwijl Radio 538 10,1 procent scoorde. Op de vierde plaats staat nu Radio 10 met 10,5 procent, dit was 11,2 procent.

Het aandeel van NPO 3FM is opnieuw gedaald. Dat is nu slechts 2,1 procent, terwijl het een jaar geleden nog 2,7 procent was. De zender heeft nu een weekbereik van 740.000 personen, terwijl het vorig jaar ruim 1 miljoen was.

Waar Qmusic vorige maand nog in de voor adverteerders belangrijke doelgroep 20-49 jaar uitkwam op 16,4 procent marktaandeel, stijgt de zender nu door naar 18,0 procent. Radio 538 gaat tegelijkertijd van 15,9 naar 16,0 procent marktaandeel in die doelgroep.

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.470 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 41 minuten per dag (vorige periode: 2 uur en 44 minuten). De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 19 minuten (vorige periode: 4 uur en 27 minuten). Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).
NLO
Bron: NLO/BM

Bericht delen