Article header image

Omzetverlies voor Sky Radio Group

De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft de jaarcijfers over 2009 bekend gemaakt. Het mediaconcern dat naast De Telegraaf meer titels bezit, zowel in print als online, is ook aandeelhouder van ProSiebenSat1 (eigenaar van SBS) en van de Sky Radio Group. Het radiobedrijf had in 2009 te maken met ‘marktconforme dalingen in de reclame-inkomsten’, aldus TMG. In de uitgebreide persverklaring van TMG over de jaarcijfers van 2009 staat te lezen dat de opbrengsten van de Sky Radio Group met 18,2 procent zijn gedaald als gevolg van lagere advertentieopbrengsten.

TMG haalt verder nog het politieke besluit aan om de FM-licenties met zes jaar te verlengen. Het mediabedrijf acht deze beslissing van belang voor de positie van de Sky Radio Group op langere termijn: ‘Dat geeft de zekerheid dat met vertrouwen kan worden gewerkt aan de (digitale) toekomst van radio’, aldus TMG.

De Sky Radio Group bestaat uit Radio Veronica, Classic FM, Sky Radio en HitRadio. Daarnaast zijn er webradiokanalen als Sky Radio Lovesongs, Veronica Top 1000 Allertijden, 80’s Top 880 en 90’s Top 590.

De Telegraaf Media Group behaalde in 2009 een totale winst van 69,3 miljoen euro bij een omzet van 612 miljoen euro.

Bron: Radioactive.blog/Broadcast Magazine

 

Terug naar overzicht