dinsdag 16 januari 2018

Nieuwe merkcampagne en website voor 538

Radio 538 rolt deze week de nieuwe strategie The Beat Of The Moment uit. Die bestaat onder andere uit een doorvertaling van het thema op radio, visual radio, web, TV, app en events en een merkcampagne met een film, commercials en diverse uitingen in online, outdoor en social.

 

Centraal in de campagne staat een 538 time stamp, een tijdsaanduiding in 538 typografie met de groene en paarse bal. Met deze time stamp worden wow-momenten van de luisteraars, dj’s en artiesten vastgelegd en gedeeld.

Ook de nieuwe 538-site staat volledig in het teken van The Beat Of The Moment. Zo kan er tegelijkertijd content worden bekeken en geluisterd naar Radio 538 of één van de digitale themakanalen. Het online platform bevat speciale inlogservices en uitgebreide tagging technieken. Zo wordt content op maat, gebaseerd op interesses en online voorkeuren, gerealiseerd. Deze maand staat het beta-platform online en kunnen luisteraars hun feedback geven.

Menno Koningsberger, Algemeen Directeur 538Groep: “538 maakt een beweging van radiozender naar interactief muziekmerk met radio als kern. De campagne die wij samen met BSUR hebben ontwikkeld, maakt onderdeel uit van de strategie van 538. We geven hiermee verder inhoud aan The Beat Of The Moment. Dit wordt voelbaar in alles wat 538 doet.”

Dave Minneboo, Programma Directeur 538Groep: “538 beweegt mee op het ritme van de dag en maakt je dag leuker. We willen de gangmaker zijn In het leven van de luisteraar en brengen de grootste hits, het laatste nieuws en de beste dj’s. Radio is onze bakermat en samen met onze luisteraars creëren we onvergetelijke momenten die we met elkaar delen on air, op social media en op onze events. We zijn er altijd en overal en zorgen dat je niets hoeft te missen.”

De uitrol van The Beat Of The Moment is mede gebaseerd op de resultaten van het onderzoek Mood management, de dagelijkse rol van radio en muziek dat 538 eerder dit jaar heeft laten uitvoeren. Uit het onderzoek blijkt de behoefte van de luisteraar om samen met 538 momenten te beleven en te delen.

Bron: 538/Broadcast Magazine

Bericht delen