Article header image

Marktaandeel Radio 10 groeit, NPO Radio 2 blijft marktleider

De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode april-mei 2020 zijn bekendgemaakt. Daaruit blijkt dat NPO Radio 2 nog steeds marktleider is. Het aandeel is nu 13,0 procent. In de vorige periode was dat 13,4 procent.

Radio 10 laat opnieuw een stijging zien. Het aandeel is nu 11,2 procent, een stijging van 0,4 procent ten opzichte van de vorige periode. Het aandeel van Radio 538 is gestegen van 9,7 naar 10,1 procent. Het aandeel van Qmusic is gelijk gebleven en bedraagt 9,7 procent. Qmusic blijft marktleider in de voor adverteerders belangrijke doelgroep 20-49 jaar. NPO 3FM is opnieuw geconfronteerd met een daling van het marktaandeel. Dat is nu nog slechts 2,2 procent.

radio10schema450

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.388 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd van alle Nederlanders is in deze periode 2 uur en 44 minuten per dag (vorige periode: 2 uur en 47 minuten). De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 27 minuten (vorige periode: 4 uur en 30 minuten). Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).
NLO
Bron: NLO/BM

Bericht delen